01 Fleet & Mobility

Το ήµισυ των παγκόσµιων πωλήσεων θα είναι ηλεκτρικά ως το 2040 Το 2018, πουλήθηκαν συνολικά 2,08 εκα- τοµµύρια plug-in EV. Από αυτά, τα 1,45 εκατοµµύρια ήταν πλήρως ηλεκτρικά και τα υπόλοιπα plug-in υβριδικά. Δηλαδή, αύξηση 63% σε σχέση µε το προηγούµε- νο έτος. Ωστόσο, το παγκόσµιο µερίδιο αγοράς που κατέχουν τα ηλεκτροκίνητα στα επιβατικά αυτοκίνητα παραµένει πολύ χαµηλό. Στο τέλος του περασµένου έτους, τα 5,3 εκατοµµύρια EV που κυκλοφορούσαν αντιπροσώπευαν µόλις το 0,5% του συνο- λικού στόλου παγκοσµίως. Ορισµένες χώρες ωστόσο διαφέρουν. Η Νορβηγία έχει το υψηλότερο επίπεδο διείσδυσης EV, µε πάνω από 40% των πω- λήσεων ελαφρών οχηµάτων το 2017 και 50% το 2018, ενώ αν υπολογίσουµε και τα υβριδικά ηλεκτρικά (HEV), το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 60% για το 2018 (βάσει των στοιχείων της ACEA). Η Ισλανδία ακο- λουθεί µε διαφορά, µε διείσδυση 17,1%. 63% αύξηση παρουσίασαν οι παγκόσµιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2018 και 33% οι ευρωπαϊκές Η Σουηδία και η Ολλανδία έχουν ποσοστό διείσδυσης 7,2% και 5,2% αντίστοιχα. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις EV ήταν 33% υψηλότερες από το 2017, φθά- νοντας τα 408.000 οχήµατα, από τα οποία 384.000 αντιπροσωπεύουν τις πωλήσεις ΕΕ και ΕΖΕΣ. Τι προβλέπεται για το µέλλον Η αύξηση των EV δεν οφείλεται µόνο στη ρύπανση από τις εκποµπές αερίων αλλά και στην ανάγκη αντιµετώπισης µελλοντι- κών ενεργειακών απαιτήσεων. Η αύξηση των περιβαλλοντικών ανησυχιών σε συν- δυασµό µε κυβερνητικές πρωτοβουλίες σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσµο, είναι µερικοί από τους κύριους παράγοντες που οδηγούν στην ανάπτυξη. Η S & P Global Platts Analytics θεωρεί ότι τα EV και τα υβριδικά plug-in θα αντιπρο- σωπεύουν σχεδόν το ήµισυ των παγκόσµι- ων πωλήσεων αυτοκινήτων έως το 2040. Οι τιµές των µεταχειρισµένων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων δείχνουν µια σαφή ανοδική κίνηση, αντανακλώντας την αυξανόµενη εµπιστοσύνη των αγοραστών για τέτοιου είδους οχήµατα. Τα τελευταία στοιχεία από την Cazana, η οποία παρακολουθεί την απόδοση των τιµών των µεταχειρισµένων αυτοκινήτων ανά τύπο καυσίµου κατά τους τελευταί- ους 12 µήνες κατά την κρίσιµη ηλικία των 2 ετών / 38.000 χλµ., δείχνουν ότι οι τι- µές των µεταχειρισµένων υβριδικών ως ποσοστό του κόστους των καινούργιων έχουν αυξηθεί από 65% το 2018 σε 68% τον Μάρτιο του 2019. Εν τω µεταξύ, οι τιµές για τα πλήρως ηλε- κτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 54% σε 56% την ίδια περίοδο - γεγονός που οφείλεται στον µεγαλύτερο όγκο των αυ- τοκινήτων που διατίθενται στην αγορά µε ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΑΙ ΥΒΡΙΔΙΚΑ Αυξάνονται οι τιµές Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα υβριδικά και τα πλήρως ηλεκτρικά οχήµατα είναι οι µόνοι -δύο- τύποι κινητήρων που εµφανίζουν καθαρά ανοδική πορεία πιο λειτουργική εµβέλεια οδήγησης. Τα στοιχεία της Cazana δείχνουν επίσης ότι τα ηλεκτρικά και υβριδικά είναι οι µόνοι -δύο- τύποι κινητήρων που εµφανίζουν µια σαφή ανοδική πορεία στις τιµές λιανικής σε ένα προφίλ ηλικίας της αγοράς που παρουσιάζει σήµερα σηµαντική αύξηση του όγκου. Στη χώρα µας, ο αριθµός των µεταχειρι- σµένων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτο- κινήτων είναι µικρός, αφού µικρός πα- ραµένει και ο αριθµός των αντίστοιχων καινούργιων, συγκριτικά µε τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, και στην Ελλάδα η τάση είναι αυξητική και τα οικονοµικά κίνητρα ενδι- αφέροντα. Έτσι, οι ενδιαφερόµενοι µπο- ρούν να αποκτήσουν σε σχετικά προσιτή τιµή ένα µεταχειρισµένο µοντέλο αντί για κανούργιο. Ένα από τα µεγαλύτερα εµπόδια για τη µαζική υιοθέτηση των EVs ξεπερά- στηκε χάρη στην εισαγωγή οικονοµι- κών αµφίδροµων συστηµάτων φόρ- τισης που επιτρέπουν στα ηλεκτρικά οχήµατα να ενταχθούν σε ένα έξυπνο ηλεκτρικό δίκτυο. Οι µπαταρίες των ηλεκτρικών οχηµά- των θεωρούνται όλο και περισσότερο συστήµατα αποκεντρωµένης αποθή- κευσης ενέργειας για την εξισορρό- πηση του δικτύου σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο και η εισαγωγή αµφίδροµης φόρτισης είναι ζωτικής σηµασίας γι’ αυτή τη µεταβολή. Η Tesla, η Renault και η Nissan προ- σπαθούν για την επίτευξη αυτού του στόχου εδώ και αρκετά χρόνια. Η τε- χνολογία δοκιµάζεται επίσης στο Άµ- στερνταµ από µια κοινοπραξία επιχει- ρήσεων ενέργειας και τεχνολογίας. Η Nissan έχει ήδη προωθήσει ένα σύστηµα V2G (όχηµα προς δίκτυο) στη Γερµανία και µέσα στον Ιούνιο η καινοτόµος βρετανική εταιρεία εναλλακτικής ενέργειας Octopus ξεκινά συνεργασία µε τη Nissan και τη Wallbox για την παροχή µιας λύ- σης αµφίδροµης φόρτισης για τους καταναλωτές. Η λύση της Octopus παρέχει στους πελάτες πρόσβαση σε ένα φτηνό τι- µολόγιο ανανεώσιµης ενέργειας, µε το οποίο µπορούν να φορτίζουν τα οχήµατά τους µε φθηνή ενέργεια τη νύχτα και στη συνέχεια να την που- λούν πίσω στο δίκτυο σε περιόδους αιχµής της ζήτησης. Το αναδυόµενο έξυπνο ενεργειακό δίκτυο της Ευρώπης θα επιτρέψει την αποθήκευση της ενέργειας και τη µεταφορά της εκεί όπου χρειάζεται σε ολόκληρη την ήπειρο και αντί να επιβαρύνουν το δίκτυο, τα ηλεκτρι- κά οχήµατα θα αποτελέσουν φυσική προέκτασή του. Έξυπνο ενεργειακό δίκτυο µε τη βοήθεια των EVs Vehicle-to-grid (V2G) Ενέργεια από το όχηµα µπορεί να επιστραφεί στο δίκτυο βοηθώντας στη σταθεροποίησή του 6 7 Operating Operating

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2MDU5