01 Fleet & Mobility

Οι 9 αρχές της µελλοντικής αστικής κινητικότητας Η κυβέρνηση του Ηνωµένου Βασιλείου ανακοίνωσε τη µεγαλύτερη µέχρι σήµε- ρα ρυθµιστική αναθεώρηση νέων τρόπων µεταφοράς, καθώς παρουσίασε σχέδια για επενδύσεις 90 εκατοµµυρίων λιρών σε νέες λύσεις κινητικότητας. Η αναθεώρηση θα διερευνήσει κανονισµούς για νέους τύ- πους οχηµάτων, όπως τα ηλεκτρικά σκού- τερ και τα ρυµουλκούµενα ηλεκτρικών ποδηλάτων. Επίσης, θα διερευνήσει πώς η ανταλλαγή δεδοµένων µπορεί να βελτιώσει τις υπη- ρεσίες, µειώνοντας την κυκλοφοριακή συµφόρηση, και θα εξετάσει πώς µπορεί να απλοποιηθεί ο σχεδιασµός των µετα- κινήσεων και η πληρωµή των εισιτηρίων. Στόχος της κυβέρνησης είναι να δηµιουρ- γηθούν πιο οικολογικές, ευκολότερες, ασφαλέστερες και πιο αξιόπιστες υπηρε- σίες µετακίνησης για τις πόλεις. Οι νέες λύσεις κινητικότητας χρειάζονται προσεκτική διαχείριση Ωστόσο, µια νέα έκθεση του Τµήµατος Μεταφορών προειδοποιεί πως «εάν δεν διαχειρισθούµε αποτελεσµατικά τις τε- χνολογικές αλλαγές, θα µπορούσαν να προκύψουν ανεπιθύµητα αποτελέσµατα, όπως η αύξηση της κυκλοφοριακής συµ- φόρησης ή η µείωση των βιώσιµων µετα- κινήσεων». Η έκθεση περιγράφει εννέα βασικές αρ- χές για τη µελλοντική κινητικότητα επιβα- τών, αγαθών και υπηρεσιών: Η αστική κινητικότητα του µέλλοντος έχει αρχίσει να διαµορφώνεται ήδη σε άλλες χώρες. Η Ελλάδα µπορεί να διδαχθεί από το παράδειγµά τους ενσωµατώνοντας στη δική της προοπτική τις θετικές εξελίξεις και αποφεύγοντας τις αρνητικές 1 Οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας πρέπει να οδηγήσουν σε µηδενικές εκποµπές. 2 Το περπάτηµα και η ποδηλασία πρέπει να παραµείνουν οι καλύτερες επιλο- γές για σύντοµες διαδροµές. 3 Όλες οι καινοτοµίες κινητικότητας πρέπει να συµβάλλουν στη µείωση της συµφόρησης. 5 Η µαζική µεταφορά πρέπει να παρα- µείνει θεµελιώδης για το µεταφορικό σύστηµα. 6 Τα δεδοµένα από νέες υπηρεσίες κι- νητικότητας πρέπει να διαµοιράζονται. 4 Οι νέες υπηρεσίες κινητικότητας πρέπει να σχεδιαστούν έτσι, ώστε να αποτελούν µέρος ενός ολοκληρωµένου συστήµατος µεταφορών. 7 Τα οφέλη από τις νέες υπηρεσίες κι- νητικότητας πρέπει να είναι διαθέσιµα σε όλα τα τµήµατα της κοινωνίας. 8 Οι νέοι τρόποι µεταφοράς και οι υπη- ρεσίες κινητικότητας πρέπει να είναι ασφαλείς και ακίνδυνες από το σχεδιασµό τους. 9 Η αγορά κινητικότητας πρέπει να είναι ανοικτή για να ενισχύεται ο ανταγω- νισµός. Η επίδραση της νέας ζώνης χαµηλών εκποµπών του Λονδίνου Η εισαγωγή της πρώτης ζώνης εξαιρετικά χαµηλών εκποµπών στον κόσµο (ULEZ) στο κεντρικό Λονδίνο έχει επηρεάσει δραµατι- κά τον τύπο οχηµάτων που εισέρ- χονται στο κέντρο της πόλης και θα µπορούσε να ωθήσει άλλες µεγάλες πόλεις σε παρόµοια δι- αδροµή. Η βρετανική πρωτεύουσα σηµεί- ωσε σηµαντική µείωση σε αριθµό οχηµάτων µε υψηλούς ρύπους εντός ενός µηνός από την επιβο- λή τέλους ύψους 12,50 στερλι- νών (14 ευρώ) ηµερησίως για τα µη συµµορφούµενα αυτοκίνητα και vans, επιπλέον του υπάρχο- ντος αστικού τέλους £ 11,50 (€ 13) συµφόρησης κυκλοφορίας. Τα στοιχεία που δηµοσίευσε η Transport for London (TfL) δεί- χνουν πως 9.400 λιγότερα ρυ- πογόνα οχήµατα εισήλθαν στην πρωτεύουσα τον Απρίλιο σε σύ- γκριση µε τον Μάρτιο, σηµειώνο- ντας πτώση 26%. Η αρχική επιτυχία του σχεδίου του Λονδίνου -το οποίο θα επε- κταθεί για να καλύψει µια πολύ ευρύτερη περιοχή της πόλης από τον Οκτώβριο του 2021- µπορεί να ενθαρρύνει όσους ζητούν ζώνες χαµηλών εκποµπών σε άλλες περιοχές. 4 5 Operating Operating

RkJQdWJsaXNoZXIy NzM2MDU5